sobota, 21 październik 2023 13:05

Jak duża powierzchnia jest potrzebna dla średniej firmy?

lokale biurowe w Krakowie lokale biurowe w Krakowie Źródło: unsplash.com Licencja: https://unsplash.com/license

Jeżeli chodzi o lokale biurowe w Krakowie, to przyznać trzeba, że na przestrzeni ostatnich lat ich liczba lawinowo rośnie, co jest wręcz doskonałą informacją dla przedsiębiorców. Oznacza to bowiem, że mają oni niezwykle szeroki wybór dostępnych przestrzeni i nie muszą się oni decydować na pierwsze z obiektów jakie znajdą w ogłoszeniach, a zyskują o wiele większą swobodę, co jak wiadomo poskutkować może podjęciem najlepszego, bo przemyślanego wyboru.

 

Właściciele niewielkich przedsiębiorstw celują przede wszystkim w biura o małym metrażu, które to są odpowiednio wyposażone i mogą być wykorzystywane już od chwili podpisania umowy i przekazania kluczy. Jak jednak przedstawia się sytuacja w przypadku średnich firm?

Osoby zarządzające takimi działalnościami gospodarczymi doskonale wiedzą, iż jest im potrzebna przestrzeń biurowa o znacznie większym metrażu. Dlaczego tak się dzieje? Koniecznym okazuje się bowiem wydzielenie oddzielnych gabinetów dla poszczególnych pracowników bądź też całych zespołów, jak również zapewnienie obszarów, w których zatrudnione osoby będą mogły odpocząć podczas przerwy pomiędzy wykonywaniem kolejnych obowiązków stricte zawodowych.

Nieodłącznym elementem coraz częściej okazuje się także własna, choćby niewielka, sala konferencyjna, w której to istnieje możliwość przeprowadzenia prelekcji, przedstawiania raportów finansowych, wyświetlenia prezentacji lub filmu edukacyjnego, bądź też spotkania z większą ilością interesantów jednocześnie.

Większe biuro to także znacznie większy komfort dla potencjalnych i stałych klientów, którzy to nie muszą przeciskać się pomiędzy poszczególnymi biurkami, a mogą bez trudu dotrzeć do pracownika, z którego usług pragną oni skorzystać. Znaczny metraż może się okazać również nad wyraz korzystny jeżeli mówimy o tak biurach w tak zwanym modelu open space, sprzyjającym wymianie pomysłów, doświadczeń i sugestii pomiędzy przedstawicielami zespołu.

Aby konsultacje przebiegały w sposób efektywny i wydajny, niezbędna okazuje się być przestrzeń biurowa posiadająca wydzielone centralne pomieszczenie będące znacznie większe od pozostałych, w których to przygotowane zostaną stanowiska pracy dla personelu.

Oczywiście należy pamiętać, że podobnie jak ma to miejsce w całej Polsce - im większe lokale biurowe w Krakowie, tym więcej będzie należało zapłacić za ich wynajem bądź też nabycie na własność. Jeżeli jednakże są one położone w centrum miasta bądź w dzielnicy komercyjno-przemysłowej aglomeracji, przedsiębiorca może liczyć na dużą rotację konsumentów, a co za tym idzie - generowane w regularnych odstępach czasu znaczne zarobki.

Obiekt taki szybko więc zacznie dla siebie zarabiać, natomiast jego odpowiednie wyposażenie i znaczna przestrzeń jaką oferuje przełożą się bezpośrednio na poprawę wizerunku oraz wzrost prestiżu danej firmy na lokalnym rynku. Ceny za wynajem lub zakup większych metrażowo biur nie powinny więc być traktowane jako czynnik odstraszający, a raczej traktowane jako korzystna inwestycja w przyszłość, która bez wątpienia zwróci się w obecnym klimacie gospodarczym!